Handelsbetingelser

Intro

ProGrossist.dk og progrossist.com ejes og drives af: Progrossist ApS CVR-nr.: 39001233 Baldersbækvej 32 2635 Ishøj Efterfølgende handelsbetingelser gør sig gældende for køb af varer på progrossist.dk med levering i Danmark.

OBS! Det er desværre ikke muligt at afhente varer på vores kontor på Baldersbækvej 32, 2635 Ishøj.

Priser, bestilling og betaling

På Progrossist.dk kan der betales med følgende betalingskort: Dankort, VISA, MasterCard, JCB og Meastro. Du kan også betale med MobilePay Vi tager ikke kortgebyrer. Alle priser på progrossist.dk er inkl. moms. Det endelige beløb for ordren trækkes først når varerne afsendes.

Fragt

Alle ordre leveres typisk med GLS, du kan vælge imellem at få sendt varen til GLS pakkeshop til 39,- eller med omdeling til 59,-. Ved ordre hvor vægten eller størrelsen overstiger de maksimale mål for GLS vælger Progrossist en alternativ fragtform, dog ved der i disse tilfælde altid blive givet besked til kunden inden afsendelse. Leveringstiden er typisk imellem 1 og 3 hverdage, præcis leveringstid står på varekortet. Hvis leveringstiden overskrider det angivne vil kunden blive informeret.

Fortrydelsesret og returnering

Progrossist.dk yder altid 14 dages fortrydelsesret, som gør sig gældende fra varen er modtaget. Skulle fristen udløbe på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag forlænges fristen til den efterfølgende hverdag. Specielt fremstillede varer tages ikke retur. Kunden får altid særskilt besked om dette ved bestilling. Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. Omkostninger forbundet med returnering af varer afholdes af kunden selv. Ligeledes har kunden det fulde ansvar i tilfælde af at varen forsvinder eller beskadiges. Det er derfor en god idé at gemme postkvitteringen og et evt. track and trace nummer. Ved modtagelse af varen må du konstatere varens art, funktionalitet og anvendelse. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage Ved brug af fortrydelsesretten, skal du ved en utvetydig erklæring rette henvendelse til os herom, senest 14 dage efter din modtagelse af varen. Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere varen til os.  Henvendelse skal finde sted på telefon: +45 88 24 75 00 eller mail: support@progrossist.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet  

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
Det pågældende beløb vil altid blive overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du ønsker at fortryde aftalen. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Varen sendes retur til: Progrossist ApS Baldersbækvej 32 2635 Ishøj Vi modtager ikke pakker som sendes pr. efterkrav eller pakker uden omdeling, til f.eks. en pakkeboks.

 Reklamation

Købelovens regler gælder for alle ordrer. Læs den her. Ved køb af varer på progrossist.dk har du altid 2 års reklamationsret. Denne gør sig gældende fra den dag du modtager varen. Ved brug af din reklamationsret bedes du rette henvendelse på telefon: +45 88 24 75 00 eller mail: support@progrossist.dk. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Det er et krav at reklamationen er berettiget og at manglen på ingen måde må være forbundet med fejlagtig brug af varen, skadeforvoldende adfærd eller i tilfælde af fejltilslutning. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Progrossist ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på progrossist.dk er Progrossist ApS Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@progrossist.dk.  

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan dusende en klage til: Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.forbrug.dk 

Vil du klage igennem ODR?

ProGrossist støtter op omkring ODR (Online Dispute Resolution) initiativet. ODR-platformen er en europæisk klageportal, som forbrugere kan anvende til at klage direkte til en virksomhed, der sælger varer eller tjenester på nettet. ODR-platformen drives af Europa-Kommissionen. Platformen kan anvendes af forbrugere med bopæl i et andet EU-land end Danmark, fra den 15. februar 2016 via linket http://ec.europa.eu/odr. 

Lovvalg og værneting:

Køb på Progrossist er undergivet dansk lov. Enhver tvist afgøres af de danske domstole.   Handelsbetingelserne er sidst opdateret: 15.12.2018  

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)   Til: Progrossist.dk Baldersbækvej 32 2635 Ishøj E-mail: support@progrossist.dk   Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: __________________________________________________________________________________   Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________   Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________   Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________   Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)