Handelsbetingelser

Intro

Progrossist.dk og progrossist.com ejes og drives af:

Progrossist ApS
CVR-nr.: 39001233
Baldersbækvej 32
2635 Ishøj

Efterfølgende handelsbetingelser gør sig gældende for køb af varer på progrossist.dk med levering i Danmark.
Vi har desværre ikke mulighed for at levere til Grønland og Færøerne.

OBS! Det er desværre ikke muligt at afhente eller indlevere varer direkte på vores kontor på Baldersbækvej 32, 2635 Ishøj.

Priser, bestilling og betaling

På Progrossist.dk kan der betales med følgende betalingskort: Dankort, VISA, MasterCard, JCB og Meastro. Du kan også betale med MobilePay
Vi tager ikke kortgebyrer.

Handel via EAN / Nemhandel er udelukkende forbeholdt offentlige myndigheder, EAN ordre fra øvrige virksomheder bliver ikke effektueret.

Alle priser på progrossist.dk er inkl. moms.

Det endelige beløb for ordren trækkes først når varerne afsendes.

Fragt

Fragtprisen er Dkk 59,- inkl. moms.

Alle ordre leveres typisk direkte til den valgte adresse med Post Nord, GLS, DHL, DSV eller Danske Fragtmænd.
Ved ordre hvor vægten eller størrelsen overstiger de maksimale mål for vælger Progrossist en alternativ fragtform, dog ved der i disse tilfælde altid blive givet besked til kunden inden afsendelse.
Leveringstiden er typisk imellem 1 og 3 hverdage. Dog kan der forekomme længere leveringstid på enkelte fjernlager- og skaffevare. Hvis dette er tilfældet fremgår det af den angivne leveringstid på den specifikke vareside og i den fremsendte ordrebekræftelse.

Fortrydelsesret og returnering

Progrossist.dk yder altid 14 dages fortrydelsesret, som gør sig gældende fra varen er modtaget. Skulle fristen udløbe på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.

Specielt fremstillede varer og kabler i afkortede mål tages ikke retur.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Omkostninger forbundet med returnering af varer afholdes af kunden selv. Ligeledes har kunden det fulde ansvar i tilfælde af at varen forsvinder eller beskadiges. Det er derfor en god idé at gemme postkvitteringen og et evt. track and trace nummer.

Ved modtagelse af varen må du konstatere varens art, funktionalitet og anvendelse.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage

Ved brug af fortrydelsesretten, skal du ved en utvetydig erklæring rette henvendelse til os herom, senest 14 dage efter din modtagelse af varen. Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere varen til os.
Henvendelse skal finde sted på telefon: +45 88 24 75 00 eller mail: [email protected] eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Der kan ikke returneres dele af varer, eller antal der ikke er lig med minimums antal for køb af den enkelte vare.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

BEMÆRK:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
  • den originale emballage er beskadiget eller returlabel på påsat direkte på emballage.

Det pågældende beløb vil altid blive overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du ønsker at fortryde aftalen.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes retur til:

Progrossist ApS
Baldersbækvej 32
2635 Ishøj

Vi modtager ikke pakker som sendes pr. efterkrav eller pakker uden omdeling, til f.eks. en pakkeboks/pakkeshop.

Reklamation

Købelovens regler gælder for alle ordrer. Læs den her.

Ved køb af varer på progrossist.dk har du altid 2 års reklamationsret. Denne gør sig gældende fra den dag du modtager varen.

Ved brug af din reklamationsret bedes du rette henvendelse på telefon: +45 88 24 75 00 eller mail: [email protected].
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Det er et krav at reklamationen er berettiget og at manglen på ingen måde må være forbundet med fejlagtig brug af varen, skadeforvoldende adfærd eller i tilfælde af fejltilslutning.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Reklamationsfristerne ved levering er samme dag inden kl. 17:00 ved “synlige skader” eller “manglende colli”, 2 dage ved “øvrige mangler” samt 7 dage for “skjulte
skader”

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Progrossist ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på progrossist.dk er Progrossist ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]

PriceRunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse er gratis og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.
Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for en time efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti
Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af defekt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig personligt, altså til dig som privat forbruger.
Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti inkluderer altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.
Hop ind på PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige brugervilkår for Købsgarantien.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Lovvalg og værneting:

Køb på Progrossist er undergivet dansk lov.

Enhver tvist afgøres af de danske domstole.

Handelsbetingelserne er sidst opdateret: 01.03.2023

Standardfortrydelsesformular

Brug denne formular ved returnering: Fortrydelsesformular Progrossist